Friday, October 3, 2008

no Topics-raya

Bismillah.

Salam…

Ok. Saya dah dapat kenalpasti kelemahan saya tau. Aset dalam kehidupan saya sebagai seorang pelajar. Kekurangan apabila menjadi seorang penulis. Fokus. Entahlahlah… sebagai pelajar, saya dapat rasakan yang daya penumpuan saya sangat tinggi. Em, saya saya seharusnya bersyukur kan. Alhamdulillah. Tiada apa masalah berkaitan benda ni sebenarnya. Just jangan tulis apa-apa tajuk sebelum menaip dan saya dapat menulis dari sudut yang lebih luas. Dari perspektif berbeza.

Well. Tadi saya raya 3 buah rumah lepas isya’. Semua saya tak tahu nama. Dulu, abah akan perkenalkan satu persatu tuan rumah tu. Tapi, maybe dia ingat saya dah ingat nama mereka kot. Sebab tulah dia da tak mention nama diorang. Saya pun tak tahu apa pangkat mereka dalam keluarga. Atok sedara ke, ayah sedara atau sesiapa. Again, kalau dulu… saya pakai redah je cium tangan semua. Muka pecah gudang pon saya bantai je cium walau saya tahu mereka hanya tetamu. Ish… tapi itulah. Em, sekarang. Saya hanya cium tangan orang yang betul-betul saya yakin pangkat(dalam keluarga lah) dia lagi tinggi dari saya, seorang yang tinggi ilmunya dan jelas dia tak buat benda-benda dosa depan saya. For instance, tak isap rokok(erk, I hate its smell…yarkh!)

Dalam banyak-banyak rumah yang saya pergi… saya nak cerita tentang satu rumah ni. Ni rumah first for tonight. Rumah atok sedara saya okes? 5minit dari rumah atuk saya… sampai-sampai, saya turunla. Biasa sangat kan cerita ni. Baik, saya sambung. Da duduk, makan kuih. Tiba-tiba, abah yang rancak cerita tentang kerja dia tukar topic pulak. Ni pak cik sorang ni punya pasallah. Dia tanya saya belajar kat mana sekarang ni. Ayah saya terus selitkan kisah saya tak dapat JPA.

Aih… malunya.Saya tak suka kalau ungkit cerita yang menyayat hati ni. Ya, saya sangat sedih… saya mengimpikan untuk belajar overseas dari form 1 lagi. Tup-tup, lepas habis SPM saya tak dapat. Mestilah sangat sedih kan. Sampai sekarang, saya still buat tradisi lama. Saya potong gambar pelajar-pelajar yang belajar kat overseas patu simpan sebagai koleksi peribadi. Kenapa saya ni kan? Tapi, saya rasa happy dengan buat macam tu. At least, terubat sikit luka di hati ni…~

Ha’ah. Tak dapat duit raya lah. Yalah, saya kan dah besar. Lagi besar dari anda yang sedang baca blog saya ni…hehe.saya dah masuk 18 eh.(em, kalau ada yang baca lah.huhu)

Lepas raya rumah yang pertama, kami pergi ke rumah yang kedua. Ops, sebelum terlupa. Saya nak bagitau, saya raya dengan keluarga+ sepupu kecik 2 orang. Ok. Lepas tu, saya+kami raya kat rumah yang ketiga. And dats the last house yang kena serang malam ni.hehe… baru mereka kenal siapa kami. Tak-tak. Baru mereka kenal kami ni siapa, sedara belah mana, anak siapa and so on. Camtulah… dapat? Baik.

Erk, kenyang nya! Alhamdulillah… kan best kalau hari-hari raya. Boleh makan ketupat free, rendang free, kuih free. Takyah bayar. Siap dapat duit lagi. Wa, best kan!

tapi...
saya rasa nak cakap sikit tentang perihal-darihal raya ni.
kadang-kadang, saya rasa bersyukur dengan nikmat hari raya.
sebab, masa ni lah kita boleh kenal siapa saudara kita, kan?
nak tunggu masa lepas raya?
hui, jangan mimpi di siang hari sahabat... hampir tak de ny..

Eh, ngantuk tak? Saya dah ngantuk lah sekarang. Tajuk belum fikir lagi… nantilah saya buat. Ok.

Good night semua!

Mimpi indah^_^

Wassalam~

0 k0t0rans: