Saturday, October 11, 2008

Esok, jihadku bernafas baru!

Assalamualaikum.

Esok, insyaALLAH saya akan balik ke dQ. Menaiki bas yang saya tidak tahu 'jenama'nya. Mengharapkan perkhidmatan yang terbaik oleh pemandu dan syarikat tersebut memandangkan saya ialah customernya. Entah, saya tidak tahu sebab apa pakcik saya membelikan tiket 'jenama' ini... janganlah ada banyak masalah. sebab, sebagai orang Melayu... saya merasakan Transnasional(tidak-tahu-ejaan) satu-satunya berkenan di hati. setakat inilah. Bagi saya terdapat dua sebab.
1) Syarikat ini diuruskan oleh orang Melayu
2) Syarikat ini dah lama bertapak( dat's y la ramai orang yakin ngan dia)

so, esok... pergi ngan pakcik saya ke Sri Putri pada pukul 8a.m. memandangkan dia ada kuliyah kat UTM pukul 830. Ikutkan hati memanglah tak nak sebab bas saya pukul 1000. dan semestinya bas tersebut akan sampai ke sri putri lebih kurang 15 min dari tempoh yang ditetapkan. Rasanyalah. Ummi tanya, boleh tak? tapi, kalau jawab boleh atau tak, still tiada apa-apa yang akan berubah. Budak ini tetap kena balik pada hari esok dan perlu menumpang pakciknya untuk ke stesen bas kerana ayahnya sedang bekerja di Kuala Lumpur.

"new gama agency" terkebil-kebil mata tengok nama syarikat ni tadi. haha... tak prnah dengar. ok. sekarang ni sangka baik dulu la. Ni maybe syarikat omputih yang amat menjunjung physics dalam idupnya. terlampau obses dengan topik radioactivity form5 sampai sanggup menamakan syarikat dengan nama tu. then, pakcik drebar itu mesti orang melayu...idup melayu?haha...hmm, kemungkinan yang mustahil. tapi, kita tunggu dan lihat ya!

Next, mengikut perancangan... bas yang dinaiki akan mendarat dengan selamat(insyaALLAH) di lapangan bas seremban pada pukul 2 petang. Solat-solat jap, kemudian menaiki kereta panjang dari seremban ke rawang. Tempoh, 2jam. Baik. Seterusnya, menaiki bas Mara Liner dari Rawang ke Kuala Kubu Baru yang indah, 45min. perjalanan yang lama dan memenatkan. Lagi-lagi sewaktu dalam badan incik komuter. Urgh... bau yang pelbagai, kesendatan macam tin sardin terutamanay ketika melalui mid n klCentral dan kehangatan atmosfera mengalahkan gurun sahara benar-benar menguji keimanan.Rasanya pukul 6 insyaALLAH sampai dQ... patu selesaikan sengketa dengan bapa guard kerana keluar secara illegal dari dQ, dan meneruskan perjalanan kaki ke bilik teristimewa.

perkara yang sama sentiasa berulang apabila balik ke rumah dan dQ. Tipulah kalau cakap tak hafal... hehe.

Tapi, kali ni... kepulangan saya ke dQ macam dah ceria lah. Sebab rumet da berhenti dQ. Dah lama dia berhasrat nak buat macam tu... Akhirnya, tyme Ramadhan hari tu... dia mengisytiharkan kekeluarannya dari bumi dQ. uh, tatau nak cakap apa. Memanglah sedih, tapi bukan boleh buat apa... dia dah tiada jodoh ngan tempat ni. Cakap berapi kat dia, pujuk macam nak ugut pun... tak gune da. huhu. Tinggallah saya kat bilik pusaka A5* itu sensorang. pasnih, takde lgi dengar dia call kekasih dia(em, pernah curik2 dengar...huhu), jamming bernasyid malam sabtu sampai saya terpaksa tidur kat tempat lain, minum air teh dia yang macam tak taruk gula(maybe dia tengah angau kot...), tengok dia tulis khat n sajak sampai pukul 3pagi, pergi kelas lambat sesame, qoilulah lepas dengar azan zohor... sedikit rindu lah. Walaupun tak pernah berbual-bual ngan dia, coz... sangat membenci pergaulannya dengan banat yang agak longgar, tapi saya tetap menyayanginya kerana agama. Nak sangat tegur, tapi... mesti dia balas balik. tak tahu sampai bila nak kumpul kekuatan terus-terang kat dia yang dia buat tu salah, patutnya macam tu, macam ni... ingat naik cuti ni dah boleh. Tiba-tiba, dia dah takde... terkilan sangat! banyak-banyak perkara, saya rasa dia sangat jujur terhadap percintaannya. Namun, apalah guna kalau cinta tu disalurkan dengan cara yang salah. Kalau dah tak tahan sangat, kahwin je la... kenapa dia tak buat? sedangkan keluarga dia mampu... kalau rasa dia tak layak dan tak mampu, tak yahlah nak bercinta...

ish, moga dia diberi petunjuk oleh ALLAH. Lagipun, dia nak fly ke Mesir 21Oct ni... katanya dapat biasiswa mende ntah, untuk pelajar yang dapat spm 7a ke atas. Foundation setaun kat sane patu amek syariah kat al-Azhar. harap-harap dia berubahlah supaya tak jadi fitnah buat hamlatul Quran dan pelajar syariah. insyaALLAH...

Ok. Nampaknya esok, medan jihad saya akan bermula. Kepada anda semua, saya doakan yang terbaik, moga dirahmati ALLAH selalu... amiin. em, doakan saya juga ya! hmm...punya kekuatan untuk menghafal alQuran.insyaALLAH.

Salam Eidul Fitr, maaf zahir dan batin...^_^

Till we meet again, farewell my friends...

Au revoir. Bon Voyage. Cau. Nashledanou.

Ilal liqo', wassalam=)

0 k0t0rans: