Friday, October 31, 2008

Syukurku Hanya PadaMU

Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh wamaghfiratuh waridhwanuh.

My uppermost gratitude goes to ALLAH s.w.t for all the blessings HE has been giving we all this while.

Oh ALLAH… how do I express this feeling to you? I do have enough of reticence…:’(

Alhamdulillah… semalam, Husnul Khatimah! Heheh… wah, tidak dapat diinterpretasikan perasaan ini.heheh.

Sahabat, mari kita berkongsi kegembiraan ini bersama-sama. Jom sujud syukur~ Sesungguhnya ALLAH telah menggembirakan hati temanmu ini. SubhanALLAH walhamdulillah wala ilaaha illALLAHu wALLAHu akbar:’)

“fasubhanallazi biyadihi malakuutu kulli shay’in wailaihi turja’uun”

صدق الله العظيم

“anta dah mengulang juz sebelas? Esok boleh tebuk?”

“esok? Macam tak lah… Isnin insyaALLAH…^_^” hehe… sebenarnya nak balik rumah. Skip hari Jumaat punya kelas!tak baik betul…kesian ustadz. I feel sorry for him. Isnin ni, insyaALLAH ustadz boleh berbangga dengan aku! I hope so…

Semalam, genap 10(ini angka) bulan aku kat dQ. Tiada apa yang boleh dibanggakan dengan pencapaian diri ini. Kecuali satu… aku dah habis muqarar semester2!

Biarlah apa orang nak cakap. Ini perjuanganku. Ini usahaku. Mereka tidak tahu aku pernah berputus asa. Selama 2 semester aku bertarung dengan konflik jiwa yang teramat berat. Sangat menganggu-gugat ketenteraman jiwaku. Meragut konsentrasiku sedikit sebanyak… Aku selalu merasa tidak layak untuk memegang kitabullah yang agung. Pointer sem1 pun cukup-cukup makan je untuk aku meneruskan pengajian di darul Quran…

That’s why I’m disheartened,
Discouraged to move on,
Demotivated to continue studying…

But, despite feeling like that… I’m still moving on.

I’m telling myself

If I couldn’t do it for myself, then I have to do it for her.

I have to do it for my mother.

Yes, I can’t let her know that I’m giving up already.

Hence, I’m still keeping on… Battling on… Moving on…

Satu muka ke satu muka
Satu maqra’ ke satu maqra’
Satu juzu’ ke satu juzu’

Move
Move
Move

At last, I’ve finished my tasmi’ until Yaasin. 23rd juzu’ of the Holy Qoran. Hadiah paling bermakna buat diriku. Saksi segala pengorbananku. Thanks GOD!

9:17/ 30-10-08
detik bersejarah dalam hidup
alhamdulillah…

‘ecece… call je lah… message buat apa?’

‘happy lah tu…’

‘oh… mentang-mentang dah habis… sombong eh!hehe…’

Aih… diorang ni. Jeles lah tu!haha:P
Anyway, thanks my dear friends… for all your endless support. Samada korang sedar atau tak. Samada korang sengaja atau tak. Aku amat menghargai segalanya. Teman sejati ya! Uih…teringat kat suhaib,fahmi assuhaimi, hilmi husman, fazli, shakiq, rajaKing…musytak ilaikum jiddan! eh, bukan ku tak ingat kawan2 yang masih kat dQ ni. Korang selalu jumpa. Tak yah nak rindu2 lah.hehe

Oh ALLAH… kupanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran padaMU. Izinkan ku menghafal keseluruhan kitabMU dan mengamalkan segala isinya… ya Mujibu ajib dua’ani…amiin.

*psst: nak dengar rahsia tak? Akhir sem1, aku ada call coordinator uia-dq, Ustadz Majid. Telling him that I have made my decision. I want to quit from dQ. He said, I need to wait until Nov to enter CFS cos I’m too late for June intake… However, wamakaru wamakarALLAH… ALLAh masih beri peluang pada diri ini untuk menghafal Quran. Ya Tuhan… terima kasih atas kekuatan yang KAU berikan.

ALHAMDULILLAH

‘hah, jadi tak balik rumah?’
hehe… ini soalan cepu emas dari incik monitor.jap2, cepumas atau cepu emas yang betul ek?haha… jahil sungguh aku ni.ow ya, ‘kesian’ also goes to Nizar Amsyar b. Md. Zaki. Ketua kelas kelas ku sejak sem1 lagi. Siapa berani nak bertanding ngan dia. Hafiz sejak form 3 lagi… dat’s why la jawatan ni tak pernah bertukar tangan sampai sekarang.:P
huhuh… semput dengar ceramah free. Dia cakap(lebih kurang).
“hang ni, jangan lah balik. Kalau nak balik tunggu lah dah masuk bulan sebelas. Esok kan bulan sepuluh lagi. Sekarang dah ketat lah peraturan. Boleh tak datang 7 kali je kelas sampai hujung bulan ni dari sem2 dibuka. Baik fikir baik2. Nanti kena apa-apa, sape yang susah? Ish…”

“ala…(hehe, ayat lazim ni). Kalau esok, sampai2 dah malam. Sabtu rehat2, ahad pagi dah balik. Macam tak cuti je. Huhu.”

Last2, aku balik gak. Tak tahulah nizar kalah atau aku yang menang. Hehe. Aku rasa Nizar yang menang. Sebab, dia dah tunaikan tanggungjawab dia sebagai kertua dan kawan. Kan Nizar kan?hehe… Sejak masuk dQ ni, perkara paling sebati ngan aku ialah… kalau dapat achieve apa –apa, aku mest balik rumah! Yaya… haha. Sujud syukur, of course lah. InsyaALLAH…

Quoted from Puan Khalilah, my English teacher(lebih/kurang)
“home. No matter how bad it is, u’ll feel relief when you are there!”

betul3.hihi.

so, dengan kepulanganku ini… tiga benda aku dah skip. Here, I jot it down.
1. English class.(afternoon session)-thurs
2. Tasmi’ class-fri
3. SUKFAZ(sukan for huffaz2 kat dQ)

Btw…btw…btw, ku nak gtau. Sukan yang aku skip ni kan, aku masuk table-tennis double. Partner ngan shukri. Juga, masukkan air dalam botol! Haha… i’ve talent in both. Betul ni. Takde ipu-tipu. Tanya ummi ku. Hehe… ahli rumah biru sekalian, jangan rezak dengan ku ya!hehe… ana mintak maaf banyak2!

Sampai sini kot. Kalau rajin insyaALLAH aku post tentang apa yang aku rasa, lihat, dengan, hayati sepanjang perjalanan ke rumah. OK. Till here…

WALLAHua’lam bissawab.

Wassalam=)

0 k0t0rans: